Bakanlığımız tarafından 2003 yılında Sağlıkta Dönüşüm Programı ile başlatılan sağlıkta kalite çalışmaları hem kurumsal anlamda hem de içerik olarak her geçen gün gelişmeye devam etmiş ve uluslararası arenada örnek teşkil edecek bir yapıya sahip olmuştur. Hasta ve çalışan güvenliği ile memnuniyetinin sağlanması amacıyla çıkılan bu yolda, ülkemizin tüm coğrafi bölgelerinde farklı nitelikte hizmet sunan sağlık kuruşlarında kalite kültürünün hissedilmesi gurur vericidir.
Türkiye sağlıkta kalite sistemi kapsamında planlanan ve gerçekleştirilen faaliyetler, Dünya Sağlık örgütü hedefleri, uluslararası gelişmeler ve ülke sağlık politikaları ile öncelikleri esas alınarak yürütülmektedir. Sağlık hizmet sunum alanlarında kalite kültürünün geliştirilmesi ve benimsenmesi açısından büyük önem arz eden bu faaliyetler gerçekleştirilirken kullanıcıların görüş ve önerileri alınmakta, böylelikle hizmet sunumunda yer alan çalışanların kalite çalışmaları ile ilgili tüm süreçlere dahil edilmesi sağlanmaktadır.
Ulusal düzeyde tanımladığımız kalite sistemi; kurumsal yapı (merkez ve taşra teşkilatı), sağlık hizmet kalitesi (sağlıkta kalite standartları ve göstergeleri ile sağlıkta kalite değerlendirmeleri) ve Türkiye Klinik Kalite Programı olmak üzere üç yapı taşından oluşmaktadır. Tanımladığımız bu sistem kapsamında birçok hizmet alanı için sağlıkta kalite standart (SKS) setleri geliştirilmiş ve bu setler aracılığı ile sağlıkta kalite değerlendirmeleri gerçekleştirilmiştir.
Geliştirilen ve yayımlanan standartların sağlık kuruluşlarında karşılanma düzeylerinin değerlendirilmesi, ortak bir dil kullanma ve kalite kültür oluşturma çabalarımızı başarıya ulaştırmıştır.
Kalite çalışmalarının sağlık hizmetlerinde değişimin ve gelişimin öncüsü olması gerekliliğinden yola çıkarak her SKS seti üzerinde, güncel gelişmeler, ulusal ve uluslararası uygulamalar doğrultusunda revizyon çalışmaları yapılmaktadır.